RAMPA SZTURMOWA C2 FORD F550

Podwozie:

Model: FORD F550 XL 4x4 

DMC:  8845 kg

Silnik: FORD 6,7 l Power Stroke, turbodiesel, common-rail, V8, moc  300 / 390 KM   (895 / 1100 Nm)

Skrzynia biegów: automatyczna, 6 biegowa

Napęd:  4x2/4x4, dołączany napęd osi przedniej, reduktor

Zawieszenie:  z przodu niezależne, wzmocnione,  ze sprężynami i  amortyzatorami teleskopowymi, z tyłu resory i amortyzatory teleskopowe,

Kabina:  opancerzona (z elementami opancerzenia w poziomie 2 według STANAG 4569 Annex A) 

Ilość miejsc w kabinie: 2

Lakierowanie:  czarny matowy

Koła:  ze wzmocnionymi oponami, z tyłu bliźniacze, wkładki Runflat 

Opis zabudowy:

1. Przedział dla operatorów 

- w części tylnej zabudowa dla 8 operatorów, zabudowa wykonana z aluminium,  z rozkładanymi schodami do bezpośredniego wejścia na rampę,  ławki dla operatorów bokiem do kierunku jazdy, oświetlenie wewnętrzne białe/niebieskie/IR 

2.  Przedział techniczny 

- umieszczony pomiędzy kabiną i przedziałem dla operatorów

- wykonany opcjonalnie jako platforma z burtami bocznymi zamykanymi plandeką, lub jako kontener z aluminium z zamknięciami klapami lub żaluzjami,

3. Rampa szturmowa

- konstrukcja wykonana ze stopów lekkich

-  dwa trapy szturmowe podnoszone do góry 

- rama główna rampy oparta w tylnej i przedniej części pojazdu na nogach podporowych i belkach mocowanych do ramy pojazdu bazowego

- układ elektrohydrauliczny  z siłownikami do podnoszenia/opuszczania i wysuwania trapów

- na końcu każdego z trapów szturmowych, mostek o regulowanym pochyleniu

- zintegrowane gniazda osprzętu na mostkach, w końcowej części trapów i na belkach ramy głównej

- schody do wejścia na rampę z przedziału dla operatorów, oraz dwie drabinki do wejścia od tyłu 

- w tylnej części trapów podnoszone tarcze balistyczne z zabezpieczeniem w poziomie 2 według STANAG 4569 Annex A

Osprzęt rampy:

- drabiny szturmowe z osprzętem

- dodatkowe schody zwiększające wysokość  operacyjną

- wysięgnik linowy z lina fast-rope

- boczne wózki z gniazdami osprzętu na belkach głównych ramy

- barierki boczne

- boczne pomosty szturmowe (tzw ławki szturmowe) z wysokością regulowaną od 50 cm do 200 cm

- podesty boczne do mostków trapu

- kosze i zasobniki mocowane do mostków trapu

- wyciągarki do wysięgnika linowego

- wyciągarka elektryczna Superwich TALON 60 PRO z możliwością zamocowania z przodu lub z tyłu 

- taran mocowany z przodu przed zderzakiem

- ławka dla strzelca wyborowego

 - systemy łączności

- systemy kamer /  rejestratorów / transmiterów obrazu

- podświetlenie IR trapów szturmowych 

Parametry techniczne rampy szturmowej typ C2

 Masa zabudowy (bez wyposażenia dodatkowego) 

~1200 [kg]

Długość trapu (wsunięty człon wysuwny), bez mostka

4500 [mm]

Długość maksymalna  (wysunięty człon wysuwny), bez mostka

7000 [mm]

Długość mostka 

610 [mm]

Szerokość trapu

950 [mm]

Szerokość członu wysuwnego

950 [mm]

Szerokość mostka 

820 [mm]  

Wysokość trapu dla kąta  α=0 stopni

2700 [mm]

Wysokość trapu dla α=35 stopni 

7000 [mm]

Maksymalna wysokość operacyjna z drabiną o długości 5000 mm

11 500 [mm]

Maksymalne obciążenie mostka pomostu szturmowego przy maksymalnym wysunięciu 

220 [kg]

Maksymalne obciążenie drabiny zamocowanej ma mostku pomostu szturmowego przy maksymalnym wysunięciu 

110 [kg]

Maksymalny zasięg operacyjny na wysokości 2700 mm mierzony od przedniego obrysu pojazdu z obciążeniem 220 kg

2500 [mm]

Maksymalne obciążenie wysięgnika linowego

150 kg

Maksymalne  obciążenie łączne    

8 osób lub 880 kg

Maksymalne  obciążenie pojedynczej rampy     

6 osób lub 660 kg